fbpx

Mai are nevoie brandul tău de infografice în 2019?

Acum câțiva ani, infograficele păreau o alegere de content inedită. Depășeau normele grafice ale conținutului din online de atunci și, în consecință, generau mult mai mult trafic, like-uri, share-uri. Nu e de mirare că în scurt timp au devenit unele dintre cele mai populare forme de content marketing. Deodată internetul s-a umplut de o sumedenie de infografice, unele creative și  lucrate cu multă atenție la detalii, iar altele superficiale, generate automat de diverse programe online.

Între timp, contextul digital s-a mai schimbat:

  • Traficul de pe dispozitive mobile l-a depășit pe cel de pe tradiționalul desktop.
  • Social media a devenit un mediu de comunicare bazat preponderent pe imagine. Succesul Instagram sau Snapchat o demonstrează.
  • Presa scrisă a devenit din ce în ce mai dependentă de imagine în comunicare. La început, infograficele reprezentau inovații de conținut în articole. În prezent redacțiile New York Times, The Guardian sau The Economist au departamente dedicate care fac analize și produc infografice și vizualizări de date constant.
  • Cititorii devin din ce în ce mai educați în interpretarea reprezentărilor vizuale de date.
  • Au apărut noi forme de conținut precum infoGIFs, infografice interactive, reportaje AR și VR.

Datele au devenit din ce în ce mai atractive în comunicare. Într-o lume tot mai fragmentată, cu un peisaj media în schimbare și cu un consumator din ce în ce mai atent la mesajele transmise de branduri, datele statistice obiective sunt din ce în ce mai căutate datorită credibilității pe care o oferă. Avem deja un număr de publicații online care își bazează o mare parte a materialelor realizate pe date. Vox și FiveThirtyEight sunt doar două exemple de succes.

Își mai au infograficele locul în acest nou peisaj?

Da, clar! Ca multe trenduri și tehnologii, infograficele au depășit probabil nivelul maxim de entuziasm pe piață. Asta nu înseamnă în niciun caz că urmează dispariția lor ca mijloc de comunicare online. Au depășit momentul de glorie, dar cu siguranță, încă își regăsesc locul în strategia de comunicare a unui brand. Fie în comunicarea internă, în social media sau în comunicarea directă sau indirectă cu stakeholderi.

Infograficele în strategia de content – beneficii

De ce infograficele fac încă parte din strategia de content a companiilor? Pentru că sunt o formă de conținut versatilă și ne ajută să ne atingem obiective de comunicare cu succes.Iată mai jos și cateva exemple de cum reușesc să fie eficiente, chiar și după atâția ani de utilizare.

SEO/Trafic 

Conform LewisPR, articolele online bogate în imagine beneficiază de 94% mai multe vizualizări comparativ cu articolele text. Infograficele rămân un conținut important pentru atragerea traficului. Chiar dacă traficul plătit îți poate amplifica mesajul, adevărata valoare vine din traficul organic, pe termen lung.

Social media engagement

Oamenii sunt mult mai dornici să distribuie conținut de bună calitate în social media, iar conținutul vizual performează mereu mult mai bine la acest capitol. Această preferință este alimentată de timpul limitat pe care îl avem pentru a aprofunda un subiect, dar mai ales de creierul uman care procesează o imagine de 60,000 de ori mai repede decât un text. Oamenii de marketing știu bine asta și 80% dintre ei folosesc materiale vizuale în stategia de social media. Totuși, un tweet imagine primește cu 18% mai multe retweet-uri. În plus, orice infografic poate fi transformat ulterior în mai multe materiale, asigurând astfel conținut pentru o perioadă mai lungă de timp, generând astfel mai mult engagement.

Secretele unui infografic de succes

Există multiple moduri în care putem construi un infografic. Cu toate că cel clasic, cu un narativ lung și static, încă își face treaba foarte bine, sunt destule feluri prin care putem experimenta. Iată câteva exemple de cum poți să faci asta:

Încearcă diferite formate:

  1. Infograficele nu trebuie neapărat să fie statice. Poți experimenta cu ceea ce noi numim infoGIFuri.
  2. Crează un conținut ușor de restructurat și divizat. Un infografic poate fi reutilizat dacă îl structurăm încă de la început în așa fel încât să îl putem sparge în mai multe materiale:
    • elemente grafice pentru blogul tău
    • imagini pentru social media
    • rapoarte anuale, prezentări etc
  3. Profită de cantitatea impresionantă de date pe care o generează afacerea ta. Unele date statistice sunt premeditate, precum studii de piață sau sondaje interne de satisfacție a angajaților, dar există și date pe care le avem doar din activitatea obișnuită a afacerii, spre exemplu performanța echipei de vânzări. Toate pot fi ușor transformate în conținut pentru un infografic
  4. Crează o serie de infografice. În loc să înghesui toate informațiile într-un singur infografic extrem de lung și, uneori (de ce să nu recunoaștem…) plictisitor, separă informațiile și creează o serie de infografice. Acest lucru te va ajuta să construiești o poveste mult mai atractivă, să descrii un subiect dintr-o multitudine de unghiuri, să generezi mai mult conținut și să captezi atenția cititorilor pentru o perioadă mai lungă de timp.

Câteva sfaturi despre modul în care să construiești un infografic de calitate

  • Ai grijă la formularea titlurilor. Cele mai bune vizualizări de date conțin titluri concise, ce folosesc un limbaj descriptiv și prezintă principalele concluzii ale analizei. Renunță pe cât posibil la sintagmele redundante sau repetitive.
  • Fii atent la detalii! Designul grafic trebuie să accentueze mesajul, nu să distragă cititorul.
  • Optimiează-ți infograficul pentru SEO

Infograficele nu mai sunt de mult la secțiunea “Noutatea anului”, însă asistăm la etapă etapa lor de maturizare prin diversificarea modului în care interacționăm cu ele.

Abonează-te la newsletterul Dataplots

Download our 2021 Happiness Calendar

Your privacy

This website uses cookies through which information is stored and processed in order to improve your experience. Please read our privacy policy and cookie policy for more information.