fbpx

Cum ne folosim telefoanele mobile?

Nu e niciun secret că majoritatea dintre noi petrecem mult prea mult timp “cu nasu-n telefon”. Noi știm fiecare foarte bine că facem asta, însă dintotdeauna avem impresia că celălalt are un screen time mult mai nesănătos. Ca să tranșăm definitiv această dispută, am pus “armele” pe masă și am dat aplicațiile “pe față”.

Pe măsură ce am analizat datele, ne-am dat seama că mai important decât timpul petrecut pe telefon este frecvența cu care folosim aplicațiile, așa că ne-am concentrat să aflăm câte aplicații avem instalate, dacă și cât de des le deschidem și cum sunt ele organizate. 

De ce frecvența cu care folosim aplicațiile a fost cel mai important aspect în analiza noastră? În primul rând, pentru că ne-a arătat cum folosim telefonul și ce înseamnă el pentru fiecare: o extensie a biroului, cu multe aplicații office, respectiv un instrument de divertisment. 

Am inventariat aplicațiile și le-am grupat pe categorii: birou și productivitate, social media, finanțe, sport și sănătate etc. Iată ce am aflat:

  • Se pare că folosim telefonul mai multe pentru divertisment decât pentru social media. Spotify, YouTube și Netflix sunt printre cele mai folosite aplicații.
  • Avem surprinzător de multe aplicații de gestionare a finanțelor. Probabil în speranța că într-o bună zi vom înțelege unde se duc banii atunci când dispar.
  • Un telefon, nu vă zicem noi care, descoperiți singuri mai jos, nu prezintă nicio urmă de logică. Toate aplicațiile sunt așezate la nimereală, fără ierarhizare. Cu o singură excepție scandaloasă: cele de shopping, care au ecranul lor dedicat. Tot în același telefon s-au găsit dovezi ale tuturor aplicațiilor predefinite din telefon, nebutonate vreodată.

Later edit: Datele au fost colectate într-un weekend din februarie 2020 când nu avem prea mult chef de ieșit din casă. Între timp lucrurile s-au schimbat mult. Am da orice pentru o scurta plimbare în Cișmigiu sau pentru o bere cu prietenii la terasă. Timpul petrecut cu telefonul în mână s-a dublat, iar de cele mai multe ori pe ecran apar știri locale și internaționale legate de haosul creat de epidemia COVID-19. Aplicațiile de shopping nu au mai fost deschise de o lună, iar cele de video conferencing și-au câștigat un loc pe ecranul principal.

Abonează-te la newsletterul Dataplots

Confidențialitatea datelor tale

Acest site web folosește cookie-uri prin intermediul cărora se stochează și se prelucrează informații, în scopul îmbunătățirii experienței dumneavoastră. Pentru a afla mai multe, citiți politica noastră de confidențialitate și politica privind cookie-urile.