fbpx

DataPlots #25

Citind articolul celor de la The Pudding despre procesul lor creativ – from idea to data story, am ajuns să ne întrebăm câte dintre proiectele noastre pornesc de la date, câte de la o idee sau o întrebare și câte dispar înainte de a prinde contur.
Ne-am gândit imediat la o vizualizare la care am început să lucrăm acum câteva luni și care a pornit de la întrebarea: Ce ne pot spune străzile cu nume de persoane din București despre identitatea noastră și a orașului? Am colectat mare parte din date din cărțile scrise de Aurel Ionescu, inginerul care a început să documenteze subiectul din curiozitate și care a ajuns să scrie 5 volume despre toponimia stradală. Am cam identificat în acest moment o parte din direcțiile interesante ale poveștii, iar după schema din articol, ideea merită publicată.

Povești precum cele de mai jos, dar și cea a inginerului pasionat de străzile Bucureștiului și a cărei impresionantă documentare ar putea fi mult mai ușor de parcurs dacă ar avea o formă vizuală și interactivă, ne inspiră zilnic să căutăm răspunsuri la întrebări prin intermediul datelor și sperăm să vă inspire și pe voi!

Ce ne-a preocupat în izolare

Newsletter-ul DoR, Jurnal de pandemie, trimis din 14 martie până pe 30 mai 2020, ne-a adus zilnic în Inbox, pe lângă știri și informații utile despre coronavirus, povești despre oameni, compasiune, efectele carantinei asupra fizicului și psihicului nostru și, poate cel mai important, ne-a făcut să ne simțim mai puțin singuri într-o perioadă dificilă, cu care niciunul dintre noi nu ne-am mai confruntat.
Cele 78 de ediții ale newsletter-ului reflectă foarte bine ce ne-a preocupat în perioada de izolare și cum am resimțit-o în relație cu noi înșine și cu lumea din jur. 
O lună mai târziu, nu am reușit neapărat să demonstrăm ipoteza cu cifre, dar am înțeles mai bine o industrie dominată de afaceri de familie, unde abatoarele „mobile” rămân accesibile doar celor suficient de profitabili încât să-și permită o astfel de investiție, și mai ales, celor care au o rețea de distribuție pentru a vinde carnea pe care o obțin în abatorul propriu. Ne-am uitat la dimensiunea fermelor, distribuția abatoarelor la nivelul țării și distribuția geografică a animalelor în cazul fermelor de familie, care reprezintă 90% din totalul fermelor românești. Puteți citi articolul aici.  

După cum spunea Anthony Fauci, epidemiolog, să ai un vaccin și să dovedești că acel vaccin este sigur și eficient sunt două lucruri diferite.
Cercetătorii din întreaga lume lucrează la peste 200 de variante de vaccin anti-Covid-19, dezvoltate în timp record, însă doar 7 sunt în stadiul final de testare.

Revista Scientific American a aniversat 175 de ani de existență – 5,107 ediții, 199,694 de pagini și 110,292,327 de cuvinte.
O imagine de ansamblu și câteva grafice ne arată o istorie a vocabularului științific și indicii despre cum s-au schimbat subiectele de interes de-a lungul anilor.

După lungi negocieri, UE a pus la punct planul de redresare pentru Europa. Fondul este menit să atenueze consecințele economice negative provocate de pandemia de coronavirus. De unde vin acești bani și cum vor fi distribuiți către statele membre?

Anul aceasta, diversitatea candidaților la alegerile prezidențiale din SUA a fost reflectată și de logo-urile de campanie: 40,5% din candidați au folosit scheme de culori non-RWB (combinația clasică Red-White-Blue). Interesant este că la ultimele 3 alegeri procentul nu a depășit 20%.

În 2015, Washington Post a început să lucreze la o bază de date a tuturor celor împușcați mortal de polițiștii americani. Analiza acestor date arată acum, cinci ani mai târziu, faptul că numărul, circumstanțele și profilul victimelor au rămas relativ constante, în ciuda protestelor masive.

Ne plac mult poveștile despre cum putem să aflăm lucruri despre noi cu ajutorul datelor. Nimit Shah a vrut să afle mai multe despre obiceiurile sale de citit și despre cum au evoluat de-a lungul a peste 20 de ani. A colectat date despre cărți din Goodreads și StoryGraph și le-a transformat în câteva vizualizări care i-au arătat cum a trecut de la cărți de aventură, mystery & fantasy, la thrillers și mai apoi la cărți non-fiction de design și business.

Abonează-te la newsletterul Dataplots

Confidențialitatea datelor tale

Acest site web folosește cookie-uri prin intermediul cărora se stochează și se prelucrează informații, în scopul îmbunătățirii experienței dumneavoastră. Pentru a afla mai multe, citiți politica noastră de confidențialitate și politica privind cookie-urile.