fbpx

Infograficele vs vizualizările de date. Unde și cum poți să le folosești?

Infograficele și vizualizările de date sunt instrumente destul de des folosite pentru comunicarea unei cantități mari de date într-un mod cât mai vizual și cât mai ușor de înteles de către un public larg, de multe ori nefamiliarizat cu domeniul/ tema în discuție. Insă, nu de puține ori se crează confuzie între acești termeni, ba chiar există impulsul de a-i considera sinonimi. 

Diagramele și graficele  pot forma alături de alte elemente grafice “infografice”, însă la fel de bine pot fi baza unui super articol vizual, unde statisticile se întrepătrund cu animații, construind pentru cititor o “vizualizare de date”.

Să le luăm așadar pe rând și să vedem care sunt diferențele dintre ele, când e bine să le folosim și mai ales, în ce măsură contează mesajul pe care vrem să îl transmitem în a decide care este cel mai potrivit instrument pentru o comunicare eficientă.

Infograficele ne ajută să prezentăm o poveste al cărui curs este deja stabilit, încercând să ghidăm cititorii către concluzii subiective. Atunci când construim o vizualizare de date, principala diferență este că îi permitem audienței să își tragă propriile concluzii prin parcurgerea materialului, stabilind astfel un mijloc de comunicare obiectiv și exploratoriu.

Infograficele

Sunt o alegere firească dacă avem de comunicat vizual fapte, evenimente sau date numerice finite, structurate sub forma unei povești premeditate, de natură subiectivă, cu un singur fir narativ

Le utilizăm pentru a ghida audiența către concluzii predefinite

Fiind vorba despre seturi limitate și nu foarte complexe de date, infograficele pot fi create manual, folosind doar programe de editare grafică.

Folosește infograficele pentru:

 

Content marketing
Nu, moda infograficelor nu a apus! Și nici nu e de mirare având în vedere că 90% din informația transmisă creierului este vizuală, iar studiile arată că oamenii acordă mai multă atenție informațiilor online dacă sunt însoțite de imagini.

CV-uri
Ca și infograficele, CV-ul este un material prin care încercăm să spunem o poveste rapid și concis, în cazul acesta – parcursul profesional – cât mai convingător. Când te gândești că un recruiter vede zilnic sute de CV-uri Europass de 3 pagini, un pic de creativitate și un portofoliu schematic, chiar poate face diferența.

Studii de caz
În loc să publici un raport de 100 de pagini pe care puțini ar avea răbdare să îl citească, transformă studiul de caz într-un infografic care să conțină descoperiri cheie și concluzii.

Vizualizările de date

Reprezentăm date într-o formă schematică, astfel încât cititorul să poată cu ușurință să exploreze informațiile și să tragă concluzii rapide cu privire la datele prezentate, creându-și singur propria poveste, dar și propriile concluzii

Sunt un instrument ideal atunci când avem de-a face cu seturi complexe de date

Le putem genera automat, folosind un software specializat precum Tableau.

Folosește vizualizările de date pentru:

 

Dashboard-uri
Un dashboard funcționează ca un panou de bord care îți permite să vizualizezi rapid activitatea și performanța companiei și să extragi rapoarte în timp real, în funcție de anumiți indicatorii și seturi de date selectate.

Newsletter
Un newsletter săptămânal/ lunar care combină informații cu privire la activitatea unei organizații alături de date despre funcționare.

Rapoarte
Datele pe care marea majoritate a oamenilor le-ar transpune într-un raport de cateva zeci de pagini pot fi foarte ușor tema unei vizualizări de date. De exemplu, poți folosi o vizualizare de date pentru a prezenta un raport foarte detaliat al activității companiei sau echipei de vânzări, precum și principalele realizări din decursul unui an financiar. De asemenea, poți face același lucru cu datele din studii de piață sau cu cele din analizele de satisfacție. Aceste rezultate complexe pot fi apoi transformate în infografice pentru comunicarea internă a rezultatelor sau incluse în prezentări către stakeholderi.

Editoriale
Materiale jurnalistice care explorează seturi de date complexe în căutarea unor conexiuni combină din ce în ce mai des vizualizările de date cu abilitatea jurnalistului de a spune o poveste. În plus, lăsând cititorul să tragă singur concluzii, ba chiar dându-i posibilitatea de a extrage date pentru a-și crea o poveste personalizată, el devine mai implicat.

Vrei să comunici mai bine cu ajutorul datelor tale?


Pin It on Pinterest

Share This